Skip to main content

Kun on kyse turvaseksistä, ilman kondomia ei voi tehdä mitään.

Toimitusjohtajamme Eva ja Jan Vinzenz Krause kondomien mahdollisuuksista eroottisessa vähittäiskaupassa.

Eroottisia vähittäismyymälöitä on varmasti mahdotonta kuvitella ilman kondomeja, mutta on selvää, että ne eivät ole enää yhtä paljon esillä kuin ennen. Näiden tuotteiden potentiaali on kuitenkin suuri, kuten Vinergy GmbH:n toimitusjohtajat Eva ja Jan Vinzenz Krause kertovat tässä haastattelussa. Ne antavat vinkkejä ja neuvoja siitä, miten tätä potentiaalia voidaan hyödyntää ja käyttää vähittäiskauppiaan omaksi eduksi.

Herra Krause, kondomeja on saatavana lukuisilta valmistajilta, mutta te olette räätälöityjen kondomien todellinen edelläkävijä. On selvää, että kondomit kuuluvat jokaiseen erotiikkamyymälään, mutta silti syntyy vaikutelma, että ne ovat jääneet muiden tuotteiden - erityisesti lemmenlelujen - jalkoihin. Pitääkö tämä havainto paikkansa vai onko se liioittelua? Entä mikä rooli räätälöidyillä kondomeillasi voi olla tässä yhteydessä?

Jan Vinzenz Krause: Ehkä ihmiset eivät ajattele kondomeja ensisijaisesti erotiikkakauppojen yhteydessä. Olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että jokaisessa hyvin varustetussa erotiikkaliikkeessä pitäisi olla monipuolinen valikoima kondomeja osana houkuttelevaa valikoimaa. 1970-luvulta 1990-luvulle pornofilmit olivat eroottisten kauppojen tärkein myyntivaltti. Internet on muuttanut tätä valtavasti. Ihmiset katsovat yhä useammin pornoa verkossa. Samaan aikaan rakkauslelujen valikoima on kasvanut dramaattisesti, niistä on tullut hyväksyttäviä. Mielestäni lelut ovat luoneet enemmän tilaa erotiikalle. Ja tässä yhteydessä kondomit ovat tietenkin erittäin tärkeä tekijä.

Mitä sanotte niille, jotka sanovat, että kondomeja tarjotaan, myydään ja ostetaan nykyään kaikkialla - sähköisessä kaupankäynnissä, apteekeissa ja niin edelleen? - eikä siksi olisi järkevää kiinnittää näihin tuotteisiin liikaa huomiota eroottisessa vähittäiskaupassa?

Jan Vinzenz Krause: Useimpia eroottisia tuotteita - leluja, liukuvoiteita ja alusvaatteita - tarjotaan nykyään sähköisessä kaupankäynnissä ja muissa myyntikanavissa. Monista apteekeista löytyy kuitenkin kondomien ohella myös liukuvoiteita ja leluja. Nämä ovat erittäin hyviä ja tärkeitä tarjouksia. Olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että erotiikkakauppa tarjoaa täysin erilaisen ilmapiirin ja että siellä on paljon enemmän neuvontaosaamista tuotteista. Vieraillessani lukuisissa erotiikkaliikkeissä, kuten ORION-erikoisliikkeissä, olen aina vaikuttunut myyjien tietämyksestä. Asiakkaat hyötyvät hyvistä neuvoista, koska ne voivat lopulta auttaa heitä harrastamaan parempaa seksiä.

Miten eroottinen vähittäiskauppa voi hyödyntää kondomien mahdollisuuksia paremmin? Miten aiheeseen "kondomit eroottisilla markkinoilla" voidaan puhaltaa jälleen uutta elämää?

Jan Vinzenz Krause: Jotta kondomien potentiaalia voitaisiin hyödyntää paremmin, näen, että tarvitaan hyvän neuvonnan, oikean tuotteen ja kondomia koskevan lisämyynnin yhdistelmää. Jotta näin tapahtuisi, kondomin on kuitenkin päästävä entistä enemmän pois tabuvyöhykkeeltä. Erotiikkamarkkinat voisivat antaa koko aiheelle vauhtia omalla hyökkäyksellään.

Miten eroottinen vähittäiskauppa voi viestiä voimakkaammin kondomien viesteistä - sanonnasta "turvallisempi seksi"?

Eva Krause: Valtion järjestöt, kuten BZgA (liittovaltion terveyskasvatuskeskus), ovat jo vuosia edistäneet intensiivisesti turvaseksiä ja kondomien käyttöä. Mielestäni Saksa on tässä suhteessa hyvin esimerkillinen. Eroottinen vähittäiskauppa voi hyödyntää tätä ja auttaa ihmisiä löytämään oikean kondomin neuvontatehtävänsä kautta. Koska kondomi, joka istuu kuin toinen iho, tuntuu paremmalta ja turvallisemmalta. Ja vasta kun pari tuntee olonsa mukavaksi seksin aikana, he tarttuvat kondomiin itsestäänselvyytenä.

Tarjoatte lukuisia välineitä, joita jälleenmyyjät voivat käyttää kiinnittäessään huomiota MISTER SIZE -merkinne kondomeihin. Mitä ne tarkalleen ottaen ovat?

Jan Vinzenz Krause: Olemme ainoa kondomivalmistaja, joka tarjoaa erittäin kattavia ratkaisuja ja sopivia välineitä jokaiseen tarkoitukseen. Jopa pakkaussuunnittelumme on opas oikean kondomin koon määrittämiseen. Eri levyiset siniset raidat osoittavat tarvittavan koon jo hyllyssä. Tämä toimii ilman mittaamista. Kiinteässä erikoiskaupassa käytetään kokoopasta, jossa on irrotettava mittanauha esittelytelineessä. Olemme nyt varustaneet tällä järjestelmällä yli 150 ORION-liikettä Saksassa. Condom Sizer on loistava väline, jonka avulla ihmiset voivat tutustua kondomien kokoon leikkisästi ja viihdyttävästi. Käytämme Sizeria tapahtumissa, kuten juhlissa ja messuilla. Tarjoamme sen myyntikumppaneidemme käyttöön seitsemällä kielellä. Uusin kehitystyömme on testisarja: kolme erikokoista kondomia ja mittanauha samassa paketissa. Tämän tarjouksen avulla jakelukumppanimme voivat ansaita rahaa heti alusta alkaen.

Voitteko kertoa meille kokemuksistanne siitä, miten vähittäiskauppiaat käyttävät näitä työkaluja ja millaista menestystä he niillä saavuttavat?

Jan Vinzenz Krause: Asiakkaat ovat ottaneet kokooppaan hyvin vastaan. Näytössä olevaa kokoopasta käytetään jo monissa erikoisliikkeissä. Sitä käytetään yhä useammassa kaupassa. Tarjoamme sitä nyt yli 10 kielellä. Saamme paljon hyvää palautetta, koska kyseessä on yksinkertainen työkalu, jonka annamme jälleenmyyjien käyttöön ilmaiseksi.

Missä määrin sovitatte työvälineidenne suunnittelun yhteen vähittäiskaupan tarpeiden kanssa?

Eva Krause: Koko-oppaan näytön kehittämisen aikana olin tiiviissä vuorovaikutuksessa ORION-erikoisliikkeiden kanssa. Ensimmäinen prototyyppimme oli aluksi liian suuri. Lisäksi se oli saatavilla vain yhdellä kielellä, nimittäin saksaksi. ORION-myymälöiden antaman palautteen perusteella parannimme näyttöä ja sisällytimme heidän toiveensa nykyiseen tuotteeseemme. Jälleenmyyjien lisäksi saamme luonnollisesti palautetta asiakkailta ja seksuaalineuvojilta.

Erityisesti kondomien osalta kyse on myös asiantuntijatiedosta ja neuvonnasta, josta on jo puhuttu täällä. Millainen on tukenne tässä suhteessa? Tarjoatteko tuote- ja myyntikoulutusta?

Jan Vinzenz Krause: Puhutte hyvin tärkeästä ja usein aliarvioidusta aiheesta. Turvaseksin osalta et voi olla ilman kondomia. Ja mitä enemmän ja mitä paremmin jälleenmyyjät ja käyttäjät tietävät siitä, sitä parempi menestys. Minäkin saan aina ideoita, joita voin välittää eteenpäin koulutuksissa. Kun olen esimerkiksi Saksassa liikkeellä, piipahdan mielelläni spontaanisti erotiikkaliikkeissä, mikä johtaa mielenkiintoisiin keskusteluihin ja vuoropuheluihin. Lisäksi Coronan jälkeen olemme tukeutuneet vahvasti verkkokoulutukseen, jota tarjoamme Loom On Demand -palvelun kautta. Myymälän myyjät voivat katsoa videomme, jotka olemme suunnitelleet kestämään alle 5 minuuttia. Zoomin kautta pidän myös 45-60 minuutin mittaisia live-koulutustilaisuuksia, joissa voin vastata enemmän kysymyksiin. Koulutuksemme kohokohta on kondomien valmistus, jossa valmistan kondomin nestemäisestä lateksista osallistujien edessä. Sen jälkeen ei pitäisi olla enää mitään kysymyksiä, joihin ei olisi vastattu.

Haastattelu julkaistiin ensimmäisen kerran eLine-lehdessä 07/2022: www.eline-magazine.de.

Mister Size
Lisää artikkeleita

Kondomin laittaminen kunnolla - miten se tehdään ilman, että se on ärsyttävää?

Lue nyt

Ystävyys+, sekasuhde, avoin suhde & moniavioisuus - mitä nykyaikaiset parisuhdemallit oikein ovat?

Lue nyt

Ei ole väliä kuinka suuri tai pieni - rakastan penikseni

Lue nyt